недеља, 24. новембар 2019.

Kako napraviti kompas

Došlo je vreme da se ponovo podsetim detinjsva i orijentacije u prostoru. Tada sam mislila da je nešto najkorisnije što smo učuli u školi čitanje mape i snalaženje u prostoru.Kasnije kada je trebalo negde ići u vreme bez google mapa nosila sam svoju mapu grada u torbi koja mi je pomagala da nađem ulice koje sam tražila. Nisam mnogo obilazila našu planetu kao što sam planirala ali sam ipak malo švrćkala po Evropi dovoljno da nije pasoš uzalud izvađen.

Sećam se pesmice koju me je naučila učiteljica :


Preda mnom je sever,
Jug mi leđa gleda,
sa desne se sunce rađa,(Istok)
a sa leve seda.(Zapad)

Ovo je pesmica koja mi je ostala u sećanju iz školskih dana. Može biti korisna kada se trebaju odrediti strane sveta.
Pored pesmice ako nemate internet i najnoviju aplikaciju za lociranje  a baš morate  da postavite ogledalo na pravu stranu sveta po Feng Šuiju da bi vam pristizao novac  ili bi da zabavite i zadivite poneko  dete treba će vam:
1.igla
2.plutani čep
3. posuda sa vodom
4. jak magnet






Sećam se filma iz 1987 Carstvo sunca, Stivena Spilberga gde postoji scena kada ratni zarobljenici prave ovakav improvizovani kompas.
Prvo je potrebno namagnetisati iglu jakim neodijumskim magnetom.Mi smo naše poručili preko interneta za magnetnu balerinu.


Prvo je potrebno namagnetisati iglu. Ako se stalni magnet prevuče preko igle nekoliko puta u istom smeru  (vraćanje se mora vršiti u širokom luku kroz vazduh), igla će se namagnetisati.
Posle posudu napunimo vodom položimo tanak režanj od plutanog čepa i namagnetisanu iglu. Kada se igla smiri pokazaće u kom je pracu sever a posle možemo lako odrediti ostale strane sveta pomoću pesmice.

Нема коментара:

Постави коментар